Lite sen i starten.....

....av denna arbetsvecka, men nu är jag igång igen. Inte direkt ekonomiskt "gynnande" att bara vara sjuk singeldagar, men ändå ganska skönt att det rättar till sig, så man kan vara på benen snabbt. Nu håller vi tummarna för att influensa och annan sån "skit" missar mig i år. Hade så det räckte av det runt juletid förra året.
Solen skiner i alla fall och blåsten verkar ha lugnat ner sig några hekto, idag är det tisdag och second hand-besök på agendan.
Först ska jag dock strax "förarbeta" lite nu på lunchen, åka och handla till kylskåpet därhemma som är lite sorgset över att känna sig tomt och innehållslöst. Så vill ju jag ha tevetidningen också, icke att förglömma.
På hemväg sen blir det via Posten, för att göra av med lite pengar....ganska mycket mera troligt, eftersom det kostar skjortan att skicka lite julglädje till andra sidan Atlanten (till att börja med). Resten tar vi nästa vecka, det till Europa. Då känns det inte riktigt lika dyrt och sen är dessa inte packade än heller.
Javisst, jag vet att man kan låta bli att skicka bara, men....... 
Bilen full av matvaror, däribland gott om köttfärs att göra mormorsbiffar av. Kanske blir lite köttbullar också i matlådan tills imorron. Nu bara det sista innan vi "packar ihop för idag".
Då har jag kört rätt hårt med Inga, men biffarna och köttbullar tills imorron finns klara. Fick till och med en smakportion som kvällsmat av en välvillig Inga.
Maken har "barrikaderat sig" vid sin dator. Tror att det var Västeråsmatch på gång. Det ska dock inte jag bry mig om, utan undersöker istället utbudet på dumburken. Då kan jag fortsätta det "hemliga" projektet i fåtöljen.
Hade med det till jobbet, men ingen överskottstid infann sig på rasten.
 
Först smakportion, sen dator och där står ett paket ankommet idag, som morfar har slagit in. Tomten var det enda som fick följa med från second hand. Jag har en plan för honom.....
 
Lite märklig "Gräddglass" kanske, men den går nog ner i Stockholmsmagar......
 
Årets julfrimärken, riktigt fina.......
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0