Nu är dom här.....

. ....och kaoset i hallen har också infunnit sig.
Efter lite kvällsfika, teve och prat blev det sängen (rätt sent), men vissa av den yngre generationen var ändå tidigt uppe. De passar gärna på att spela diverse spel på datorer och telefon, innan vuxna lägger sig i och föreslår lite variation på aktiviteterna.
Efter frukost gick jag ner till loppisen och plockade iordning mitt bord, i väntan på att dotter med make och dotterdotter skulle bli klara så de kunde hämta mig för en tur in till second hand. Där har de gjort en hel del fynd i möbelväg förut, så också denna lördag. Maken får senare i veckan hämta ett dalablått hörnskåp till deras nyförvärvade fritidshus i Västmanland.
Jag hittade några småsaker, men också en annan f.d. jobbarkompis som av olika anledningar blev väldigt intresserad av en Spanien-resa. Vi får se hur det går nu......
Till lunch har det ätits kopiösa mängder mormorsbiffar och medan vi var och shoppade hämtade morfar och grabbarna två granar i skogen. Den ena är på plats i glashuset och får nu sin julbeklädnad.
Nääää, i min värld behöver man inte vänta med det tills dagen före julafton. Så skönt att få det fixat utan att röra ett finger, bara plocka fram ornamenten från förvaringen.
Nästa rätt är på g......en kalkonfilé solar i ugnen och till den blir det rostade grönsaker om några timmar.
Men först får det väl bli lite kaffe med saffransbullar tror jag.....
Därnäst dags att börja förbereda rostade grönsaker till ugnen. 
Alltihop avslutas med lördagsgodis vid teven, om vi kan komma överens om vad som ska tittas på........
 
Ska jag vara Lucia tänkte du mormor......
 
Lillasyster och lillebror tittar på när storebror hjälper morfar att få den nyhuggna julgranen i foten.
 
 
Allt är slut, tallrikarna "slickade" och nu är det bara disken kvar......(mor, far och dotter/mamma poserar när Joel lånat mormors kamera).
 
En trött lillasyster med pappa i begynnande "palt-koma": Vi går och vilar va??
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0