Eldprovet.....

...... väntar på en lapp för maken. Han ska storhandla på ICA och hämta ett paket, utan min assistans. Jag ska under tiden roa mig på second hand, så slipper han den biten. Ja i hans värld är väl detta att välja mellan pest eller kolera, men ibland ställs man inför såna svåra val. Men då han ställdes inför valet, tog han hellre "en svängom" på second hand med sin fru och fick assistent i affären
Först ska vi dock stärka oss med middag, vilken jag ska ta mig an alldeles nu, efter att ha klarat av skolan, 
återvänt hem på hala vägar och städat i två "lagerskåp" till.
Skulle ha gjort aktivitetsrapporten innan vi for iväg, men ser att det kommer att bli "tidsnöd". Väljer då att skjuta upp nöjet istället och ta mig an densamma då vi återvänder hem efter väl uträttade ärenden.
Blir ju uppenbarligen också nödsakad att göra uppehåll i detta ljug, när göromålen hopar sig. Då gäller att kunna prioritera och avstå roligheter till senare. 
Nu är det senare och strax går startskottet för aktivitetsrapporteringen till AF om mitt januari. Bäst att jag sköter mig, då ett "hotelsebrev" har nått alla oss i fas 3 om införande av hårdare sanktioner och bestraffningar, om vi slarvar. Utformat ungefär som i småskolan: "Tre prickar, sen hemanmärkning" varpå "föräldrarna dra in veckopengen". 
Ja upplägget ligger helt i linje med livegenheten, på mottot: "Greser s'a ente ha roli't", Myndighetsutövarna ser sig än en gång nödsakade att förklara detta (så vi fattar att livet inte är rättvist och de tror fortfarande att raffinerad mobbing avskräcker andra från att välja denna "utväg" åt sig). 
Ja var och en blir salig på sin tro, men det är synnerligen tråkigt när beslutsfattare blir dumma på riktigt. 
Sååååååå många som blir lidande, alldeles i onödan........
 
Fortfarande samma utsikt vid femtiden på da'n.......
 
....och senaste stickprojektet, klart för transport och utlåtande. (kjol & väst)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0