Fortsättning på samma tema....

...att åren springer iväg. Idag är det exakt tre år sedan far gick bort och nu är mor väldigt dålig. Dock verkar hon ha repat sig en del sen i fredags. Vi var där idag igen och kontakt går det att få, men inte förstå vad hon vill säga. Mer än att hon ville nå't om pappa idag, för hon sa "Pelle" klart och tydligt flera gånger.
Svårt att veta hur det blir, men på mig verkar det som om hon kommer att repa sig från lunginflammationen.
Annars var det första dagen i skolan efter lovet och speciellt effektiva kändes det väl inte som att vi var. En massa teknikstrul tog mycket tid i anspråk (som vanligt) och apropå teknikstrul:
För en och en halv vecka sedan var jag i kontakt med kommunens it-avdelning, då jag inte kunde logga in på schemaläggningssidan. Den fredagen kom meddelande att de skulle fortsätta felsökning på måndag.
Inte ett livstecken under hela förra veckan och med ett sms, undrade jag igår hur det gått. Svar kom på förmiddagen, nejdå ingen lösning och tillverkaren inkopplad....... Inte undra på att man är skeptisk till teknik då man hela tiden får "påspädning" av vatten på sin kvarn......
Förutom besöket hos mor tittade vi in en snabbis på en second hand i Hjo, där jag till makens stoooora sorg hittade en jeanskjol att handla (för den passade tanten i storleken). Men han kan iallafall trösta sig med att den kostade närapå inga pengar alls.
Hemkomna har vi nu druckit kaffe och jag åt både jordgubbar och semlebulle till mitt. Upptäckte nämligen att bullarna man köper för att göra egna semlor av, är vanliga släta kardemummabullar som jag gillar skarpt. Här behövs med andra ord vare sig, mandelmassa, grädde eller varm mjölk för dom är goda så det räcker ändå....
Vad dumburken har att erbjuda återstår att se, har ingen TV-tidning denna vecka då jag var ute och reste när den fanns att köpa. Lite stönigare är det allt att kolla program-tablån direkt på burken, så imorron "hänger jag på låset" och köper sån tidning igen......
 
Favorit-fika........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0