Sextio "so far"........

Vaknade imorse och fick frukost på sängen, men redan igårkväll (efter tolvslaget) kom maken med "överraskningspresenten" (haha) en Steven Gerrard/Liverpool-halsduk som jag själv köpte när vi var på resa och "lydigt" glömde bort" tills idag.
Under natten hade sedan mina kompisar fixat en stick-kamrat vid äppelträdet, som hade valt samma färg på garnet som jag just nu håller att arbeta med. Lite kallt därute i bara Espana-t-shirt, men tanten får väl sticka sig varm kanske.......
Blomsterbud anlände sedan och strax därefter syster med assistent, för att äta lunch och fika. Hon fick även med sig en stoooor kasse med "arvegods" att ta hand om. Undan för undan tar det på grejerna, fler ska forslas till Stockholm imorron och man börjar kunna se golvyta igen här hemma.
Damernas skidstafett hann vi dock inte titta på, men det gick ju hyfsat bra för dom iallafall, utan vårat hejande.
Nu ska jag börja packa så smått innan nästa gäng med gäster anländer, efter sina respektive arbetsdagars slut.
.....och i postlådan låg det flera gratulationskort idag.
 
Vi är redo för gäster.......
 
"Överraskningshalsduken"
 
Frukost på sängen....ur mitt perspektiv.
 
Min kompis i trädgården, valde turkos att sticka med......
 
....precis som jag härinne i fåtöljen.
 
Högtidsdagens allra första gäster, fick "fikabröd".
 
Lillasyster och storasyster, samt en fin bukett tulpaner "från Spanien".
 
Syster med assistent som bärhjälp påväg till taxin, under överinseende av maken.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0