Det snöar......

.....igen, inte direkt vad jag längtar efter, men får väl hoppas på att det bara är lite tillfälligt "spridda skurar".
Ska nog ta en tur till second hand idag, det var ett tag sedan sist. Mycket beroende på att de haft stängt över helgerna och förra lördagen missade jag att det var öppet igen.
Riktigt skitväder är det, mycket modd och halt på vägarna. Dock klarade jag mig tur och retur till Tibro, besökte både Candela och mataffären. En del alster med hem, så också både bröd, mjölk och juice.
Bara att ställa sig vid spisen direkt och ta hand om ett paket köttfärs, att göra mormorsbiffar av.  Precis klar med middagsätandet i tid för avspark i Sunderland, dit Liverpool fått åka idag (i blåsten) för bortamatch. I halvtid leder de med 1-0 och har träffat trävirket ett antal gånger dessutom. Hoppas nu att de inte slarvar bort segern i andra.
Här har det klarnat upp, men startat att blåsa ordentligt istället.
Det blev inga fler mål i matchen, så Liverpool fick sin seger och nu är det snart dags för syster Gunnel-transporten att komma, för att ta fyra Fagersannabor till "nyttårs"-möte hos syster Anette i Tibro.
Ska bli kul........
 
Gårkvällens "pil-pil" smakade framme i mun......
 
....och dagens skitväder krävde mormorsbiffar, som räcker till repris imorron!
 
Mulet och grått, med gräsmattan upptrampad av våra flygande vänner i jakt på mat.
 
Det blåste in lite bättre ljus framåt eftermiddagen, men nu viner det runt knutarna i mörkret.
 
Beställning klar för avfärd.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0