Mittwoch.......

..... säger tysken om onsdagen. På sätt och vis ett bättre ord kanske, för det talar ju om att vi är mitt i veckan och nu bär det iväg mot helg igen. Vad har jag gjort av mitt-i-veckan-dagen då?
Inget intressant över huvud taget. Bara varit behjälplig i svenskundervisning, med en liten gnutta matte (som extra twist) numera.
Vi gör ständigt försök att få eleverna att tala mera svenska, men det "skiter sig" alltsomoftast av väldigt många olika anledningar. Men vi tar små steg varje gång och snart så....... blir det nog lite konversation istället för envägskommunikation från läraren/"slaven".
Systers "uppdatering" av elektronik har stött på patrull i form av strejkande apparater hon skulle fått ärva av oss.
Nu får vi nog ta en tur till in till staden och köpa nytt även i denna del.
Maken har också idag fått arbetsorder, som nu är utförda. Ny fönsterlampa uppsatt (med strömbrytare ditmonterad) tavellist för barnbarnsfoton fastskruvad på väggen och sönderfallen ugnslucka ihopskruvad.  
Sen hade han förtjänat sitt eftermiddagskaffe. Det har även undertecknad gjort, eftersom jag städade skafferiet alldeles nyss och fixade mat. 
Dags nu att ge sig på platsbankens "utbud".......
....och därefter kanske titta på lite gamla videoband från de glada 70- och 80-talen, med barnen i huvudrollerna. En av två videobandspelare fungerade av vårt lager, men inte den vi tänkt till syster, tyvärr.
Måste ha en kvar av ovanstående anledning, då vi har en massa röksanerade band sedan branden-97 att ta oss an (nångång) och fixa över till dagens teknik.
Eller fortsätta på nästa stickprojekt, som jag startade igår.......
 
Uggleparad: Den i mitten flyttade till Stockholm idag........
 
Full koncentration på uppgiften, med vattenflaska att styrka sig med, under arbetets gång.
 
Liiiiite prydligare och renare i skafferiet efter min framfart, dock ingen revolution.
 
Blir nog en apelsin idag också, men bananerna har passerat bäst-före-datum (enligt mitt sätt att se)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0