På uppdrag.......

....tillsammans med sonen, (anlitad som expert) för att lösa systers tekniska behov. Hon har "slitit ut" sin video/dvd och har länge behövt hjälp med att förnya beståndet. Nu har vi tagit tag i detta och hittat apparater i gömmorna som ska testas innan vi skänker dom till henne och därtill har vi idag inhandlat en ny lite större TV, ingen värstingvariant utan en sån storlek som "vi gamle" själva har.
Medan vi roade oss med tripp till sta'n, städade maken huset (efter order från arbetsledningen). Allra först idag var det som vanligt (för "slaven") skola förstås. Förutom diktamen, med många svåra vokaler att hålla reda på i orden, spelade vi lite scrabble och bildlotto.
I sta'n blev det ett flängande fram och tillbaka, då sonen fått för sig att han behövde gå till frisören (vid stationen). jag skulle efter ett ärende in på banken, handla i en affär på Elins Esplanad, dit vi först var en vända för teveinköpet.
Men vi hann även med en taibuffé till lunch innan det var dags för honom att åka till jobbet i Tibro. 
Skönt att äntligen ha tagit tag i systers dilemma, fortsättning följer senare i veckan då vi ska leverera.....
En snabbis på second hand fanns det tid för och idag lämnade jag in mycket mera än jag köpte.
Bara en sax, en kossa och ett smycke blev det i påsen hem.
Nu blir det en apelsin, för det är jag sugen på....... tur att det finns såna hemma då. 
 
Det ska bli gott......!
 
Cyklarna står ute (ajabaja!) och "extra-vadderingen" på sadlarna håller på att smälta......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0