Besök på gång och duggregn......

.....som omväxling till störtregn. Hade tänkt att gå ut och klippa gräset igår kväll, men det fanns inte riktigt tid till detta efter att jag "härjar klart" i köket med baket. Tvättmaskinen fick dock sin beskärda del och ambitiös som jag var, tvättade jag alla mina tröjor som låg framme.
I morse var det fortfarande lite fraktioner av sol då jag åkte till jobbet, så tänkte att det räcker väl med kortärmat behöver inte gå omvägen till garderoben.
Visst det är ju inga minusgrader, men en aning kyligt var det allt att åka till affären. En långärmad tröja hade suttit fint, men, men....
Överlevde detta och har köpt tisdagens viktigaste artikel: TV-tidningen, samt lite andra ätbara torrvaror.
Två liter jordgubbar av den fina kvalitén, de som kostade hela 20 kronor litern (det fanns även för 15 riksdaler), fick också plats i kassen då jag passerade båset utanför affären.
Blir säkert populärt när jag kommer hem, för då borde bröderna Bus, lillasyster och pappa "Blåbär" ha anlänt "till landet". Men varför tog de inte med sig lite bättre väder? 
Nu är det snart slut på lunchtimman och jag får återgå till några timmars arbete igen, innan hemfärd. Jag ska då även leverera en ny soptunna på vägen.
"Kontorshunden" har tråkigt, då husse hela tiden är ute på uppdrag med firmabilen. Hon har till och med försökt prata lite med mig om saken. Men det är en sällsynt lydig hund, så bara att säga till henne att återvända till liggkudden. Då gör hon genast det.
Soptunnan avlämnad, jordgubbar och glass ätna och huset är upp- och nervänt.....barnbarn påplats.
 
Kossor påväg till "Sumpan"....
 
Gårdagens baklön
 
....och så sa solen godnatt under gårkvällen.
 
Jag får ju inte gå in i köket....blir det bra här då?
 
Va' kul, ska vi spela spel!
 
....men man kan hastigt bli en aning trött, sitter hos morfar lite.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Fina bilder! :D

2015-07-21 @ 19:40:45
URL: http://dreamspo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0