Guldjakten.....och mamma kommer.

Bröderna Bus verkade lite småskraja då vi berättade om "Guldjakten" på fästningen, men de har i alla fall biljetter tillsammans med pappa "Blåbär" idag klockan elva. Jag får väl höra hur de tyckte det var när jag kommer hem. Själv har jag bara gått den vid generalrepetitionen, som anställd på Karlsborgs Turism AB år 2011. Då var den inte helt klar med alla effekter heller, så ska bli spännande att höra hur den har utvecklats sen starten.
"Skurken" skrämde i alla fall barnen redan vid starten.......
Annars idag har det varit en del "efterdyningar" av ovan personal, men inga katastrofer (än så länge är väl kanske klokast att tillägga).
En (f. d.) missnöjd kund hade skickat ett meddelande, vilket var det första jag såg i morse då jag öppnade mailen. Han hade startat ett nytt argt mail skrev han, när sopbilen äntligen anlände vid halv sju på kvällen. Men ändrade då och skrev istället att stridsyxan var nedgrävd (för den här gången).
Ikväll anländer även dottern "till landet" och återförenas med familjen, via tåg. Vi får innerligen hoppas att SJ sköter sig......
Solen har förärat oss med sin närvaro hela förmiddagen, den får mer än gärna fortsätta med det. Mycket enklare och trevligare när det går att vistas ute, då det finns mycket mer att göra.  
Cykla och bada står högt i kurs hos bröderna Bus och morfar får hänga med. Han blir ganska trött sa han igår kväll i alla fall. Så när de andra har lagt sig, kan vi sitta i teve-soffan och slumra ikapp........
Lite läbbigt hade det allt varit på guldjakten, fast det ville de egentligen inte erkänna. Men häftigt också.
Jag har stått i köket sen jag kom hem och nu håller jag på och "bränner" middagen, i ugnen: Grillad fläskfilé och rostade grönsaker av alla de slag blir det.
Pappa "Blåbär" och grabbarna är ute på en cykeltur, så morfar får "vilas upp sig" med att ta hand om Ia. Hon har hittat brorsornas telefoner, så där är det julafton........
Och jag ska bara skriva på nästa semesters kontrakt (den till våren i Nice) och skicka iväg det, samt äta lite middag innan jag "kollapsar" i fåtöljen.
 
Grönsakerna innan de fick åka in och "hårdsola" i ugnen. Vi får väl se om de går att äta.....
 
Jag funderar på en sak......
 
....när får jag en egen telefon? Så jag inte behöver sno brorsornas när de "överger" sina.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0