Ösregn.....

 
 
.....möttes jag av imorse och blev ganska blöt, bara på de få meter jag har att gå från dörr-till bil-till dörr på jobbet. En stor pöl trampade jag i genast då jag satte ner foten för första steget mot kontoret.
Nu gjorde inte det så mycket, för värmen fanns liksom "kvar i väggarna" därinne och jag var snart torr igen.
Sen var det också bara att jobba sig varm, för det var precis vad telefonen gjorde....gick varm.
Men "det är bara att ordna kö" av inkommande ärenden och beta av i den takt och efter den prioriteringslista som ganska snart ger sig.
Lite akutmottagning light så att säga.  Är det inte "livhotande" så får det vänta och kan bli förbi-"sprunget" flera gånger under dagen. Fick dock ordning på det mesta....
Passade på att ta en shoppingtur till mataffären på min lunch, för att inte frestas att jobba gratis och så är det ju gjort när man har slutat. Maken fick order om att handla alla tunga grejer, så det gick hyfsat smidigt idag för min del.
Trots allt regnande hade han också hunnit klippa gräset mellan skurarna, för det blåser rätt ordentligt och torkade ganska fort upp under dagen. Vid hemfärd fanns inte längre nån pöl vid bilen att trampa i.
Och Hyreskontraktet är nu underskrivet av både mig och uthyraren, samt anmälningsavgiften betald. Så nu är vi på bana inför semestern. Ska bara hitta en billig hyrbil också......
Även idag väntar två stora korgar tvätt på min uppmärksamhet, vi får väl se om jag ser dom..... 
Inga lider dessutom av svår fantasilöshet, vad det gäller mat inför morgondagen. Hur lösa detta?
 
Focaccia och smörgåsrån till kaffet, .......i brist på kakor.
 
Visst var denna fula skapelse tänkt att fungera som bo......men inte till myror utan flygfän.
 
Nyansad kaprifol och där bredvid vindruvor. (Har dock inte sett några bärämnen än iår.) Men växer gör de.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0