Arbete.....

..."främjar hälsa och välstånd, samt förhindrar månget tillfälle till synd".  Ja så sades det förr i alla fall, om det fortfarande är sant (eller någonsin har varit) finns det säkert många olika teorier om.
Några dagar kvar till det månatliga välståndet, är det hursomhelst och snabbt överståndet lär det också bli när löningsdagen väl passerat.
Förmiddagen försvann väldigt fort, men något blev väl ändå utfört vill jag tro. Regn var utlovat i mängder om jag fattat väderrapporten rätt, men än så länge är det solsken. Dock en hel del moln på himlen, men fortfarande av den vita sorten.
Blir väl lagom tillls jag slutar att det startar, kan jag tro.
Tämligen tomt i kylen, så turen går till mataffären först innan hemfärd och sen blir det till att baka lite inför stundande besök. Har ett jästpaket som annars får flytta till soppåsen och det vore ju synd......
Loppisen igår gick inget vidare, dålig förtjänst men "mitt söndagsbiträde" sålde bra av sina saker på borden bredvid. Jordgubbstårta blev jag istället bjuden på (och den var god), då jag kom ner för att täcka över och hämta förtjänsten.
Två engelska "kassa" (enligt sonen) kostymdrame-serier startade nu i helgen. Den ena om Indien på trettiotalet och den andra om 1500-talets maktkamper i England. Verkar hyfsade båda (vad än sonen har för uppfattning).
Imorron börjar så allsången från Skansen, följt av Morden i Midsomer. Det känns inte heller fel......
Now back to work for a while......... lunch is over.
Hemma och fortfarande skiner solen, kors i taket. Olidligt varmt på vår altan, närmare femtio grader i solhörnan.
Men jag stod ut en stund och delade smörgåsen med småfåglarna idag. De blir åtminstone nöjda nån gång.
Änderna lyser med sin frånvaro, vilket kan vara ganska skönt ett tag så man inte blir total-less på dom.
Maken hade "för-handlat" lite, (de tyngre grejerna) men det blev en ganska tung kasse till, när jag besökte butiken.......
Nu ska jag snart bara vara......
Maken drar på fotboll och ambitionen att ta vara på ett jästpaket och baka........den försvann snabbt.
Varsågod sop-påsen!
 
Vi skulle grilla till middag igår.....
 
....änderna sa bye-bye, men vi......
 
....fokuserade på ett annat väderstreck  och det funkade!
 
Trots att det var "anfall" från alla håll på den blå färgen.
 
Solen bjöd på föreställning även igår kväll.
 
Och ända fram till alldeles nyss, (ca 18.30) var det blå färg som gällde. Men fotbollsmatchen börjar ju snart.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0