Den här dagen glömmer vi fort.....

....bara en massa teknikstrul och annat elände. Lite av en dag med "skit ska skit ha" kanske. Hade idag varit i måndags då hade jag nog flippat ur helt, men repade mig en aning under gårdagen från veckans första arbetsdag.
Nej jag tar inte jobbet med hem, men ibland undrar man hur folk är funtade.
Budordet att behandla andra som man vill bli behandlad själv, vore ganska intressant att köra ett experiment med.
Den tanken dyker upp ibland när man nästan skäms å andras vägnar, över hur de beter sig. Men orka säger jag bara, finns så mycket annat positivt att ägna sin lediga tid åt istället.....om man hinner.
Fick lite tidsnöd på hemvägen, skulle bara svänga in och handla mjölk, potatis och toapapper (typ) snabbt ihopplockat och fort till kassan. Där var kö, så långt att slutet på lokalen nästan var ivägen.
Vad göra? Dom måste ringa på en kassör till resonerade jag och avvaktade vid den tomma kassan. Och mycket riktigt, först i kön blev jag som tur var, hade annars fått ställa korgen för att hinna till min bokade klipptid.
Så nu är jag kort i huvudet igen, mina vänner.
Kunde nästan tro att jag var det redan tidigt idag på förmiddagen.............
Dags att ta lite fika och parkera framför burken, alltid finns väl något att somna till, för det är väl det enda som är säkert kommer att hända. Snarare förr än senare......så natti, natti då!
 
"Over and out" precis som jag. Var väl taskigt av mina kollegor att bara slänga av den efter tömning.
Får nog ringa och klaga..........nää så var det nog inte, det blåser kopiöst och tom tunna är lätt.
 
Dramatiska skyar under gårdagskvällen......
 
Men gräslöken växer bra......
 
----och salladen är på G.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0