Feber.....

....har jag haft inatt och då väckningen ljöd vid sex, var det bara att gå upp och ringa sig sjuk för denna arbetsdagen. Sen sov jag nästan till halv tolv och känner mig fortfarande inte såvärst kaxig, men tror att febern har gett med sig iallafall. Nån konstig halvsnuva med viss halsirritation har "anlänt" istället.
Vi får se om jag kan återvända till telefonpratandet på jobbet imorgon, .....kan gå.
Och om jag idag inte orkar arbeta, så kan ändå tvättmaskinen få göra ett dagsverke. Sen är det ju så himla skönt att Inga fixade matlådor igår, bara att värma frampå dagen.
Men då man äter brunch vid halv tolv, blir det förmodligen en ganska sen middag. Maken ska sen på fotbollsutflykt igen, med några andra pensionärsherrar i samhället. Ända till Torsö går färden för att heja på Fagersanna vid bortamatch.
Fotboll var det även på TV igår och kul att Sveriges yngre landslagsförmågor kunde ta sig vidare i U21-EM. Till skillnad från stora landslaget, är det lite mera fart och fläkt i spelet. Om man då bortser ifrån matchens sista tre minuter, då Portugal "spelade gris", för båda lagen var nöjda med och gick vidare på oavgjort.
Jag orkar nog ge mina krukväxter lite vatten också (...så sjuk jag är) för de ser lite törstiga ut. 
Betala lite räkningar var det visst tid för också.......men idag kom ju lönen (riktig sådan) och den räcker ju lite längre än det forna aktivitetsstödet.
Har nu föraviserat att jag kommer till jobbet imorron och hoppas på att det blir så.
En matlåda in i micron, för nu börjar jag känna mig en aning hungrig. Fru And var här nyss och fick baguette i vatten till middag.
 
Brunch......
 
Nyansad häck och lite rester därefter....
 
Min kompis vid brunchen, han behövde inte så mycket för att bli glad och nöjd.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0