Frukost med "gäster"......

Skönt att gå upp utan att ställd väckningstid bestämmer. Kokade några ägg, hämtade lite sallad i landet, öppnade paketet med laxskivor, fixade två mackor på en bricka och gick ut i glashuset. Tillsammans med en kopp kaffe och lite juice ska tilläggas.
Sjön låg spegelblank, ända tills en båt fick för sig att dra en snabbrepa.
Sen tog det inte lång tid förrän en mås satt spanande på uthuset och strax därefter dök fru And upp. Hon kom spatserande genom häcken från granntomten. 
Båda fick några bitar av brödet från mina smörgåsar och måsen drog vidare när han förstod att det inte blev mer.
Fru And är dock mycket mera tålmodig och ligger vid vattenskålen i hopp om mer.
Maken har inte vaknat än, så jag får väl ta ett snack med Inga om vad vi ska servera till middag. Det som fortfarande är kvar av Jansson har hamnat i matlådor för morgondagen och i kylen finns kött eller kött att välja på. En och annan korv ligger där visst också, som alternativ.
Grilla eller inte grilla....det är frågan? Ser visserligen ut som att det kan hålla upp, men långtifrån säkert är det.
En geting snurrar just nu runt uppe vid takhöjd, får nog ta en tur och kolla att de inte har börjat bygga fler bon.
Två små har jag redan förstört, inne i uthuset. 
Skulle inte sagt nå't om regn, för det tog inte fem minuter förrän det kom en skur. Ytterliggare ett litet getingbo har jag nu också tagit bort, det tar inte många dagar innan de har byggt nytt på samma plats.
Och solen skiner igen..........
 
Igår kväll var det guldglitter i sjön.....
 
Frukosten är serverad.....
 
......ok jag är redo.
 
Va, har du bjudit fler?
 
....och båten drog en repa över den spegelblanka sjön.
 
Regnet stod plötsligt som spön i backen, ingick inte i planen.
 
Men nu är det uppehåll igen.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0