Kontraster......

Kan det bli större ytterligheter än den mellan loppis och kungligt bröllop? Förmiddagen ägnades, (som alla lördagar numera) åt det första.
Ganska lugnt, inte så mycket kunder på besök idag. Lika bra att ta tillfället i akt och varva ner efter arbetsveckan och göra ingenting. Det är också en konst att behärska "och öva på"
Dock (som här synes) kunde jag inte låta bli att "förljuga" lite, så jag inte skulle behöva tänka nu utan bara skriva av, då hela resterande dagen gick åt till Bröllopet.
Lite trögt var det idag med försäljningen för egen del, men grannens båda bord (som jag också tog hand om idag) "gick ihop sig"
Imorron får jag ledigt och grannbordet sköter min försäljning. Bra upplägg tyckte vi båda. Nu är det väl bara att hoppas på att de "återgäldar lönsamheten", så att säga.
Mycket rester blev det efter vår grillafton igår, så Inga behövde bara värma på potatisgratäng och rester i micron, för maken sa sig inte ha uppfattat någon arbetsorder på området......
Och fortfarande är jag fåtölj-gäst på Bröllopet........
 
Lite blommor får avsluta, men av annan sort än bröllopsrosor........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0