Inte allt på en gång....men nästan.

Fredagen startade med en resa till Stockholm, där bilen var fullastad med prylar som skulle upp till brudparet.
Det var allt möjligt: gungstol från syster, porslin, en pinnfåtölj, mattor och annat småplock, samt vi själva och vårt bagage.
Jag och grejerna blev avlastade vid en rörig port, där det precis just då var både flyttning och hantverkare på gång. Så kom vi mitt i alltihop med ytterligare grejer att ockupera den minimala hissen med.
Maken fortsatte genast till grabbarnas sportlovsdagis för hämtning, medan jag fick lite kaffe. Sen gick maken och jag på indisk restaurang, innan vi for till hotellet för en natts sömn.
Nästa morron tillbaka till (denna gången) förberedelsekarusellen, där vi fick "hoppa på" och assistera lite innan hela sällskapet tog en promenad ner till Stadshuset. Snabbt och smärtfritt med en tidsåtgång på ca fem minuter, tog det att bli herr och fru med skriftligt bevis. 
Åter till "basen" för lite champagne och sen nästa promenad till bokad brunch för de närvarande gästerna (vilket bara var de allra närmaste släktingarna).
Brudparet tog därefter in på hotell och lämnade ansvaret för barnen till morföräldrarna. Det gick bra "alla överlevde", men en ville ha nattamat, en annan fick magont och kräktes på morgonen och mormor liknade mest en zombie framåt förmiddagen. Därför var det bra att en utvilad son (som kamperat hos en kompis) kunde köra bilen hem.
Maken stannar kvar, några dagar.
Liverpool vann över Manchester City, fick jag veta när jag slog på teven nyss, men matchen var redan slut. Inga problem att sova snart känns det som och imorron väntar mera pappersarbete med anledning av dödsfallet.
Men först lite kaffe.......
 
Kryptävling.....Ia vann!
 
Indisk supé
 
Blivande svägerska hjälper bruden att bli klar.....
 
Bröllopsfölje på väg till Stadshuset......
 
....utsikt i väntan på att bli insläppta.
 
Nyblivna Herr och Fru Furelid, ...ser inte ut att ha ångrat sig.
 
.....och här är hela familjen samlad.
 
Bröderna Bus på brunch....dom har hittat våfflorna......
 
....vilket fler tycks ha gjort.
 
Lillasyster föredrog dock skönhetssömn.
 
Den är slut nu mormor, jag vill ha en ny majskrok. (iförd Liverpool-pyjamas....)
 
Min 60-årspresent från "hela klanen", valfri Ålandskryssning med klansällskap .....och exklusiv choklad.
 
Bara från Joel: en alldeles egengjord ljuslykta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0