Första löningsdagen.....

.....och pengarna sitter på kontot sedan midnatt. Både från arbetsgivaren och det sista aktivitetsstödet från Försäkringskassan.
Betydligt mycket mer pengar i plånboken med ett jobb.
Det lönade sig ju att jobba!
Varför har jag inte fattat det förut och bara helt enkelt skaffat mig ett jobb?
Ja den som vet hur det är på riktigt, vet också att det inte är så "bara".
Mycket tur krävs i "arbetsmarknadslotteriet", allrahelst om man kommit en bit över femtio-strecket. Eller som jag t.o.m. hunnit passera de sextio, innan någon ens var intresserad av att träffa mig för intervju.
Med andra ord: Jobb växer inte på träd, färdiga att bara plocka.
Sorgligt nog är jag bara ett ovanligt undantag i sammanhanget, som lyckats få ett arbete och kunnat lämna fas 3 bakom mig.
Än har jag väl inte riktigt vant mig vid "den nyvunna friheten", som ger mig möjligheten att gå upp klockan sex varje morgon. Men å andra sidan behöver jag inte bry mig om att söka alla dessa jobb som man bara får negativa besked ifrån (om något besked alls) och alla rapporter med deadlines och hot om ersättningsindragning kan jag också "skita i".
Sen har jag helt plötsligt rätt till semester igen......
Efter jobbet, (som jag för en gångs skull kunde sluta i tid) tog jag en shoppingtur och inhandlade trosor till extrapris. Sloggi har kampanj två gånger om året och då passar jag på att förse mig med ett halvdussin per tillfälle.
Hittade dessutom en svart kjol (med i mitt tycke lagom längd) för en tvåhundring, så det slog jag också till på.
Nyttogodis är även det inköpt.......
 
Kväll utan solnedgång......
 
....och i Stationsparken är tulpanerna röda.
 
Nyttogodis.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0