Gomorron, vid en lagom tid på dygnet.......

....vilket i min värld är vid nio-tiden, plus-minus en timma. Då är man hyfsat "vaken" när man kliver ur sängen och risken för sömngång har minskat betydligt till skillnad från sex-snåret. 
Visserligen var jag uppe ett kort ärende vid kvart över sju, passade då på att mata tvättmaskinen med "frukost", men återvände till sängen tämligen omgående. Hann dock registrera att sjön låg alldeles spegelblank vid den tiden, vilket vid det här laget har förändrats till stilla vågor.
Nu är jag halvvägs genom den egna frukosten, vilken består av smörgås gjord på valnöts-och fikonbröd fyndat på "slutrean" vid torghandeln igår. Istället för fyrtio riksdaler kostade det bara tjugo. Jag tycker det smakar ännu bättre än vanligt.....
Till detta en lagom stor kaffe.
Blir nog en biltur till centralorten och second hand, men först tittar jag såklart in på Fagersannaloppisen och fyndar lite. Där ska jag för övrigt delta som säljare nästa helg igen.
Maken ska på "vildmarksvandring" med Fagersanna IF (om han hinner vakna tills dess, hahaha!), så ensam hemma tänker jag så. Tittade på väderprognosen igår och det var lite halvvarning för frost inatt, så jag "räddade" tomatplantan, den fick stå i glasverandan. Brukar nämligen alltid vara så att första utsättningen av tomater fryser för mig, tänkte försöka ändra den trenden iår. 
Vad blir det mer? NATURLIGTVIS måste jag se Steven Gerrards sista hemmamatch för Liverpool på Anfield. Som fotbollsspelare och människa blir man inte mycket större än så. I proffsvärlden med ständigt ökande penningbud till attraktiva spelare, valde han att vara SIN klubb trogen i sjutton år. Då snackar vi idealism och lojalitet.
Åter från "utflykten" satte jag Inga på att laga spagetti med kycklingsås, vi får se om hon lyckas......
Till sist en fråga: Äter fåglarna bananer (övermogna, skalade och skivade)? Svar: Ja. Det uppstod revir-krig mellan skator, måsar och kajor, över en enda liten banan.....
 
Gårkvällens lugn......
 
Mitt i frukosten.
 
Full aktivitet som vanligt på Fagersannaloppisen.
 
Första bytet säkrat....
 
"Fienden" passar på innan.......
 
"Måsvakten" åter är påplats.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0