Har det regnat färdigt nu?

Hela förmiddagen har det hållit på att skvätta. Visserligen var jag torr om fötterna därinne på loppisen, men det var ganska geggigt utanför och en gigantisk brun pöl att "hoppa över" alldeles utanför entrén.
Jag valde dock att gå runt, eftersom tofflor inte går så bra ihop med djupt vatten. En och annan skur får vi nog se innan kvällen till är jag rädd, bara att kolla på himlen. Den är mer eller mindre grå, inte ett uns av blått någonstans.
Värre är det för den stackars klassfotbollen borta på Fagervi. Där är det säkerligen lervälling, precis som någon beskrev vägen ditut.
Maken håller till därborta, så jag har hela eftermiddagen att disponera för enskilt bruk. Just nu ätande ostbågar till "andra efterrätt". Inga svängde ihop lite pommes frites och kycklingfiléer till huvudrätt och två kex med ost, samt de ynka punchpraliner som fanns kvar i godisburken, till första efterrätt.
Det måste finnas en godisråtta i huset som nallar såfort jag vänder ryggen till. Än är undertecknad inte så senil att jag kan äta en hel påses innehåll utan att komma ihåg det.
Nu är frågan om jag ska se FA-cup-finalen från England eller inte? Vet inte om vare sig Aston Villa eller Arsenal engagerar såpass, att det är värt det. Men å andra sidan går det ju att somna till och få en liten powernap. 
Slutligen skickar jag ett Grattis! på 35-årsdagen till Liverpool-legenden Gerrard, som alltså inte fick spela cupfinal på sin födelsedag. Fy skäms Aston Villa......
 
Beslutade mig för att "pimpa" kjolen med en dekoration.....
 
Utsikt från ett loppis-bord.........mitt!
 
OK vi får väl ta en liggane morsdags-present från bonusdottern då.......
 
....och här är första efterrätten.
 
 
 
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0