Om tre veckor.....

...får vi nya vitvaror till köket. Eller får och får, gratis är det ju inte om någon nu trodde det. Skarpt läge gäller hur som helst, frysen ska tömmas. Detta genom ätplanering och diciplin, ingen spontanshopping av mat med andra ord. Kylen ska gå samma "öde" tillmötes, tom och innehållslös på tre veckor alltså.
Måndagar är för övrigt en riktig rivstart för "intellektet", (om man nu har något sådant, haha). Vad är det det brukar stå i platsannonserna: "Van att ha många bollar i luften samtidigt" och antingen man är van eller ej, precis så är det. Men även den skickligaste jonglör tappar säkert en massa i början, under träning. 
Då infinner sig frågan: Hur länge kan man komma undan med att man är ovan och ny? 
Någon eller några veckor till kan jag nog klara mig.
Rörigt är det fortsatt, men en viss struktur i röran har väl ändå börjat utkristallisera sig. Bara att hoppas på några veckors nötande, utan ytterligare nyheter att ta till sig. 
Och som sagt måndagar kommer med alldeles för täta intervaller, medan fredagar försvinner i hanteringen.
Någon annan som har samma känsla?
Maken har dragit på fotboll igen. Det är derby i Hörnebo för Fagersanna, så jag har några timmars ensamhet innan sängen ropar på uppmärksamhet. Får väl spendera lite tid vid "burken" och glo på hockey.
Kanske ska "råna" vitvarorna på nå't gott........om det nu finns nå't sånt vill säga.......
 
Gårdagens solnedgång får duga idag också.......för än är det inte dags för dagens.
 
 Kanske ska ge mig på ett nytt projekt. Nu när detta är skickat till min produktprovare.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0