Sova.......och annat.

.........lite för länge blev det till och med (trots att jag också somnade till Champions League-fotbollen i fåtöljen igår). Men inget ont som inte har nå't gott med sig, för vid elva var det lagom att sätta sig på förstukvisten och äta frukost. Då hade nämligen solen hunnit dit och värmde gott till mackorna, avocadon och ägget tillsammans med en stor kopp kaffe.
Maken har (som vanligt) planer på att åka på fotboll, men han får hålla kollen på division fem och sex m.m. här hemmave', medan jag sköter de stora ligorna.....
Har lagt kyckling i marinad, vi får se om det mot kvällningen blir utegrill eller ugn, beror mycket på väder och vind. Den sistnämnda är för närvarande ganska kraftig. Dock är det inget fel på solens närvaro, den lyser från en nästan helt blå himmel.
Kanske ska ta och besöka grannbyns handelsträdgård för inköp av några plantor, som en liten försmak på den shoppingrunda jag tänker ta på lunchen imorron till torghandeln i Tibro.
Ja det blev en del, både plantor och mat i den närbelägna ICA-affären, där jag för övrigt träffade kompisens barnbarn (några av dom) med sin pappa. Nu har jag fixat en potatisgratäng som strax ska sola i ugnen en timma minst för att få riktigt fin färg och förhoppningsvis bli mycket aptitlig.
Skippar nog grillplanerna, får bli stekt på spisen istället, med Morbergs vitlöksmarinad. Ja nu är det upp till bevis om han har lyckats med den. Under tiden ugnen arbetar, ska jag börja fördela växterna till de påtänkta platserna, samt "pula ner" lite frön här och var.
Ska bara lyfta ur säckarna med jord ur bilen först.........
 
Runt sextiden på morronen, ja jag gick och lade mig igen för att sova mera.
 
Kombinerat elvakaffe/frukost
 
Ute och provkör fordonet månne, inför kvällens cruising i Tibro?
 
Visst lyser dom fint, maskrosorna, bara dom gör det nån annanstans än på min gräsmatta.
 
Grönsakslandet före....imorron kommer bild på efter. Och en vilande and vid plommonträdets fot.
 
Under den högra vegetationen fanns en stor fin palsternacka, självsådd från i fjol.
 
Kassarna fulla, kommer snart......
 
Lite mera växtlighet, men här i form av frön.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0