Vart tog veckan vägen......

......inte så att jag har något emot att det har blivit helg, men tiden rusar ju iväg. Och om fem dagar kan gå såpass fort, vad ska då inte två ynka helgdagar göra?
Allra helst då jag är uppbokad på loppis båda dagarna, men det blir ju en variation på telefonpratandet om sopor.
Eller....? Loppis är väl lite inne och tangerar den genren kanske.
Hursomhelst, så har jag ju mestadels hantverk iallafall, inbillar jag mig. Men mycket prylar var det att plocka fram ur "magasinet" igår och trött blir man per automatik av allt arrangerande i skyltningssyfte. Med ambitionen att bli av med merparten och slippa nerpackning igen.
Skjuter dock lite på det, då jag även ska stå den 30 maj, sen får vi ta ställning vidare över att "vara eller inte vara" med.
Gjorde en ärenderunda på min lunch idag, vilket i realiteten innebar att hela lunchen gick åt till ledig tid. Inte som det brukar bli, arbete i brist på annan underhållning. Men lugn, bara lugn, jag har hyfsad koll på bokföringen av timmar, så gratisarbete blir det väldigt lite av. 
Man kan ju inte bortse ifrån min fackliga bakgrund i frågan. Men det är väldigt lätt att "trilla i fällan" och då alldeles på egen hand, utan att arbetsgivaren är inblandad över huvud taget. 
Maken roade sig med eldning av skräp idag och på hemvägen köpte jag en pizza i Gamla Örlenbadets kiosk, som öppnat för säsongen.
Vi ska pilla i oss lite räkor om en stund också, men vinet tog ju slut häromsistens. Vilket öde, nu när maken plockat fram räkor.......
På burken intet nytt, tänkte jag säga.....men lite "Let's dance" får det nog bli iallafall.
 
Men va' nu då, ska hon bada....?
 
 
          Nää hon ska bara köpa pizza. Kycklingpizzan var god, kan rekommenderas.
 
....och till "efterrätt" tar vi några räkor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0