Har han åkt vilse?

Fick nyss ett meddelande från bonusdotter i Göteborg. Än har hennes far inte dykt upp med julklapparna. Undrar vart han har förirrat sig? Fick iallafall ett meddelande i förmiddags att han anlänt till den staden.
Muséet kanske var öppet längre än han räknat med.
Själv har vi/jag haft en nyanställd kollega från Borås på studiebesök och med anledning härav bjöd chefen på lunch.
Även denna gång nere på Inredia, där jag kunde säga hej till gamla jobbarkompisar. Maten var för övrigt bra som vanligt.
Allt annat än bra är väl världsläget och nu det sista, förhöjd beredskap även i Sverige.
Inga står vid spisen, så jag får väl mig något till livs strax, middag till morgondagen puttrar också i en gryta.
Ska bara koka lite potatisar också......till plommonspäckade skinksteken.
Sen får det bli nyhetsuppdatering framåt kvällningen och lite Bönder, samt nytt hopp om storkovan på Lotto!
En och annan maska blir nog också stickad om jag känner mig själv rätt.
 
Ytterligare en gris köpte jag till mig själv igår........
 
En reflektion: Stenar bråkar inte....hur olika de än må vara. Något att ta lärdom av? Samsas så fint i min skål på köksbordet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0