Trött, trött, trött......

....och problem med de nya glasögonen. Igår morse ramlade ett av "näs-stöden" av, så nu sitter de och skaver en del på näsan. Optikern hade inte öppet i Tibro igår, så ska dra dit nu på lunchen för att få hjälp med lagning.
Säsongens första snö har också fallit i natt. Inte så mycket, men gräsmattorna är vita i alla fall.
Visst blir det en aning ljusare direkt och det är skönt, om bara det är fortsatt fria och inte hala vägar.
Glasögonen fixade, det tog inte lång tid och tror att jag fick en bättre variant på stöd nu. Lite mindre och smidigare känns det som.
Så då är det bara sista versen kvar av denna arbetsveckan och man har fått uppleva en hel del återigen.
Pratade strax innan lunch med "det övre skiktet" i samhället, i alla fall en som ansåg sig tillhöra "gräddhyllan".
Och hur kan jag vara så säker på det? Jo sättet han tilltalade mig, (kundtjänstmedarbetare) och attityden gentemot de som kör renhållning. Fick då dra till med att han så småningom får dryfta saken med platschefen, efter att han bildat sig en uppfattning i saken. Slutklämmen blev från kundens sida: "Att han givetvis förstod att inte jag hade någon beslutsfattande position, så det var helt ok att vi återkom i ärendet.
Hör också till saken att platschefen hörde hela samtalet (min del) och har en helt annan grundattityd, så han ser fram emot att ta tag i problemet.
Känner mig en aning sliten och hoppas att jag är så pass förståndig då jag kommer hem att jag tar en powernap.
Det håller inte att sova max 6 timmar/natt.
Ska bara........lägga upp bloggen först och ta en kopp te.
 
Säsongens första snö, sedd från ett kontorsfönster.......
 
......"varvar ner" inför helgen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0