Intervju......

Ja det ska jag på idag efter jobbet. Nej det är inte något nytt arbete jag har sökt, räcker och duger så bra med det jag nu har.
Men har anmält mig till ett projekt "Kulturvän" här i Tibro kommun, vilket innebär att man så småningom blir "ihop-parad" med en nyanländ kommuninvånare för gemensamt utbyte av...... you name it: kultur, livserfarenhet, intressen. En möjlighet att träffa nya vänner och samtidigt underlätta integration.
Ska bli spännande tycker jag och då jag redan träffat en hel del personer i svenskundervisning, samt på boendet för ensamkommande barn så vet jag att det finns många intressanta, kunniga och ambitiösa människor från andra länder att se fram emot att få lära känna.
Men först ska jag slinka in i mataffären och skaffa mig lite pepparrot, för jag fick för mig igår att det skulle vara gott med pepparrotskött. Maken höll inte med om det infallet, men han får väl äta något annat då......
Idag "puttrar" det en gryta innehållande mycket rödvin i micron, med ris som jag (återigen) lyckades kok-steka där på spisen.
Den är inte så bra den nya spisen tycker jag, får nog klaga på den. Eller (hemska tanke) är det åldersrelaterad glömska som inte är så bra......
Sen avslutar jag "arbetsdagen" med en titt-in på second hand, innan jag återvänder till Fagersanna för att koka pepparrotskött och sova ett par timmar innan mobilens väckning återigen ljuder till en ny arbetsdag.
Inga fritidsproblem här inte.........
 
Lunch-"efterrätt"..........lite stickterapi.
 
Kommunala blomsterdekorationer "står på egna ben".....eller snarare andras kanske.
 
.....och så en snabbis in hos den lokale handlaren. Han hade alla de tre ting jag försökte införskaffa på lunchrasten, men gick bet på: Vaniljsås i pulverform, pepparrot och TV-tidningen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0