Nu har det hänt igen.....

.....att jag har sålt en tröja. Den andra sedan jag började på Fagersannaloppisen. Ytterligare några prylar från både mitt och kompisens bord har bytt ägare under dagen.
Har även hunnit med att handla lite av mina kollegor. Hittade en lagom stor snögubbe till min samling och en liten söt kossa, som ska få flytta norröver så småningom.....
Ett gäng nyckelringar med älg-vägmärkesskylten investerade jag i, för att använda som julklappar till utrikes vänner. Dröjer inte så särskilt länge innan det är högaktuellt, förresten.
Även fikapausen har passerat, vilken idag resulterade i att jag konsumerade först en delikat smörgås, för att sedan gå lös på en smaskig björnbärs/blåbärskaka med vaniljsås....mycket vaniljsås.......
Ringde sen efter maken, så han fick komma med min jacka som jag glömde hemma. I gengäld fick han med sig en inköpt vedugnsbakad ekologisk brödkaka till frukosten, som han och den precis anlände sonen skulle intaga.
Sen var det väl teknikhjälp med nya teven, samt något grafikkort till datorn som stod på deras agenda.
Under tiden satt jag och virkade "mormorsrutor" på loppisen.
Klockan tre var det dags att återvända hem och steka biffar (Inga hade förberett köttfärsen igårkväll) och maken kokade potatisen. Så ganska snart blev det mat på bordet.
Nu har sonen fixat igång Viaplay, matchen Tottenham-Liverpool som gick tidigare idag. Så nu sitter jag i min fåtölj och ljuger, samtidigt som jag håller ett öga på hur det gick..... 
Lite kaffe skulle inte sitta fel, får väl hojta på Inga......
Nä Inga hörde inte på det örat, men maken kom och frågade om jag ville ha en kopp. 
Vad tror Ni han fick för svar?
 
Ett gäng nya "fuskvantar" klara för leverans och förflyttning till loppisen.
 
Min frukost-fika på loppisen. "Smaka framme i mun dä'" ..........
 
"Dinner is served"......... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0