Ny bil, eller bilar.....det är frågan?

Ja det var lite trögt att gå upp i morse, men å andra sidan behövde jag inte skrapa rutor på bilen, som befarat.
Lite mer telefonsamtal än vanligt har det varit såhär på måndagsmorgonen, men nu närmar det sig matlåde-dags.
Men först (om allt funkar som det ska) kommer maken med en bil som ska provköras. Jo för vi har nästan beslutat oss för att köpa en bil och leasa en annan, på tre år.
Så nu är det "upp till bevis" för tänkta leasing-alternativet. Efter den provturen smakar det säkert bra med dillkött, helt oavsett resultatet av provrundan.
Det blev nu tvärtom, mat först och provtur därefter. Kanske var jag (mätt och belåten) väldigt välvilligt inställd till allt i tillvaron, så också bilen. Hursomhelst var det en skön bil att köra, så maken "fick order om" att in och skriva ett leasingavtal i sitt namn.
Därefter skulle han fortsätta till nästa bilfirma och "förhandla lite till", innan jag framöver skriver på papper och "får" (hahaha) en ny bil nån gång nästa vecka. Ibland är det behändigt att ha en pensionär att skicka på diverse ärenden. Vissa utför han mer än gärna, medan andra helst faller i glömska.
Idag har det varit körigt för den gamle mannen. Jag kom hem (efter en full arbetsdag plus matinköp), för en timma sedan och än har jag inte sett röken av maken.
Inga lagar mat, medan jag ljuger. En alldeles förträfflig arbetsfördelning tycker jag nog och imorron ska maken städa.
Månntro han har rymt, av den anledningen......
Nääää, nu gick det i dörren till sist.
 
Gårdagens stensamling är nu sorterad och lagd på plats för dekoration.
 
Den här var det jag provade på lunchen........
Men det är den andra bilen som maken hade med kontraktet hem på nu, bara att skriva på då.....
 
Hänger Ni med i bilsvängarna?????
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0