Ny vecka.......igen!

Ja jag fattar inte vart dagarna och veckorna tar vägen. Imorse var det dock åter ljust när man skulle åka till jobbet, alltid något. Läste nånstans här på internet en uppmaning "att hålla ut" för det är bara åtta veckor tills det vänder och blir ljusare igen.
Med den hastighet som veckorna numera försvinner, så känns det inte sådär alldeles avlägset, även om just denna uppmaning nog var av det ironiska slaget.
Har idag utrustat kontoret med lite mer i porslinsväg, två tavlor till och en klocka i köket. Ja tänk vad man hittar i sina gömmor därhemma som kan komma till användning, medan man funderar på om det är dags för definitiv avyttring.....
Ett litet steg i taget löser mången dilemma och beslutsångest.
Har dessutom "fått napp" i helgen på ressällskap till julmarknad i Tyskland. Så det ser väl ut som om det skulle kunna bli av äntligen. Ska bara "förankra" lite ledigt, då chefen återkommer från sin ledighet innan vi beställer.
Annars rullar det väl på och apropå det, ska min gamla bil rulla in till bilfirman imorron (med hjälp av maken) för att bytas till en splitter ny av annat märke. Vi får hoppas jag/vi blir nöjda med den nya "familjemedlemmen".
Var och handlade lite mat på lunchen och sprang då i affären på ytterligare en av ungdomarna från boendet, där jag jobbade förut. Det var riktigt roligt och hon hade sällskap med en annan tjej, jag träffat i undervisningen i skolan.
Kul att de träffar nya vänner och hittar varandra över nationalitetsgränserna......
Införde ett nytt begrepp där i affären och tog ett snabbt beslut, då jag passerade godisväggen. Nja, passerade och passerade, var väl inte riktigt rätt term, då jag helt sonika införde måndagsgodis på agendan.
Nu har jag "mosat i mig" ca tio bitar smågodis och nu känns det som om begäret har bedarrat....för idag.
Jag har inga större svårigheter att spara godis heller, så nu finns det resurser på kontoret, till fler blodsockerfall.....
Återigen hemma, tömt bilen på det mesta (maken får göra resten imorron) och kokar nu som bäst kalops.
Sen rasar jag nog ihop i fåtöljen vad det lider.......
 
Förbi vägarbetet: Äntligen görs det en vänstersvängsfil in till Ransberg, inte en dag för tidigt!
 
......och solen går ner över Fagersanna....redan vid fem!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0