Då var det loppis......

.....nästa. Idag hade jag inte en massa grejor att forsla, så det fick bli en promenad ner. Det är inte alls långt att gå, men det blir långt om man ska bära en massa. Lite dött på folk till att börja med, vilket avspeglar sig i försäljningsresultatet.
Men det finns andra värden också, såna som man inte kan räkna i pengar. En kompis kom dit, för lite fika och tjat.
Medan vi satt där som bäst och smorde kråset, kom ytterligare en i symötesgänget "på besök".
Men inte gick det att få någon av dom att skvallra om vad planerna är för nästa helg. 
Vet bara att tandborste, handduk och varma kläder ska med, då jag blir hämtad klockan 08.00 nästa lördag.
.....alltså inte den blekaste aning om vad de nu har hittat på. Men kankse inte helt fel med nå'n överraskning då och då. Vi får se......
Maken ska på fotboll, bortamatch i Lyrestad, så jag blir ensam hemma hela eftermiddagen.
Kan undra om jag möts av några färdigstekta pannkakor då jag återvänder hem? Så var iallafall "ordern" som utgick i förrgår. Men det selektiva minnet på en del är ganska förutsägbart, så Inga får säkert hitta på något alldeles själv.
Inga högre odds på den bettingen, Inga fick (som förutspått) göra tjänst vid spisen om det skulle bli nå'n "spis".
Nu värmer jag upp med en "förmatch" i Premier League ......halv sju smäller det på riktigt.
Man. United tar emot Liverpool på Old Trafford.
Ska bli nervöst-intressant, för helt sanningsenligt har de väl inte direkt visat framfötterna i ligaspelet ännu iår.
Men bättre fotboll än svenska landslagets, blir det garanterat.......alla da'r i veckan.
 
Ett nyponsnår vid busshållplatsens ödetomt har rikligt med bär.
 
Eklöven börjar falla.......
 
......men fortfarande sitter flertalet kvar, tillsammans med ekollonen.
 
Ett och annat stort äpple hänger där i trädet och mognar långsamt.
 
Gott om rönnbär finns det också........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0