Kinnekulle del 2 ...... och tomatskogen.

Ja då var dä' det där med att sova i ovan säng. Inte helt lätt numera, sagt med "ålderns rätt". Så också fallet denna natt på ålderdomshemmet. Ryggen ville inte samarbeta och låta resten få sova sina timmar, utan sa ifrån med jämna mellanrum. Så mycket för lite sovmorgon, bara att ge upp, gå upp och ta morgonduschen redan vid halv sju.
Detta trots att frukosten inte var förrän halv nio, dock mycket god och med lagom att välja på. För egentligen om man inte är så hungrig tidigt på morronen, blir man bara stressad av alla dessa dignande bord av valmöjligheter.
Det har jag faktiskt kommit på såhär på äldre da'r, för egen del.
I caféet fanns också en massa fina hantverk att beundra och handla, om man så ville. Jag hittade tre stycken roliga "vättar" som ska pryda julgranen framöver, (tillsammans med alla andra prylar från flera länder jag har samlat på mig under åren).
Så var det då dags att äntra smedjan för en praktisk visning av hur en konstsmidesmästare arbetar, mycket
spännande att se hur våra beställningar tog form. Sen passade vi på att ta elvakaffe med olika sorters bärpajer att välja på till vaniljsåsen, före avfärd.
Ytterligare några loppisar i bygden fick besök av oss, i ett strålande söndagsväder. Därefter var vi ganska nöjda, tackade varandra för trevligt sällskap och vi två jubilarer tackade särskilt för en perfekt present.
Väl hemma slog tröttheten till ordentligt, vilket även maken hade en släng av visade det sig.
Han hade "varit ute och slarvat halva natten" med Fagersanna IF och firat seriesegern.......
Det blev tidigt sänggående för både honom och mig igår kväll faktiskt.
Idag var det åter upp i ottan och masa sig till jobbet (för vissa av oss i hushållet) och på lunchen var jag hos optikern och hämtade mina nya glasögon, testar dom som bäst nu och återstoden av eftermiddagen. Men känner redan att det får bli ett "återbesök" för justeringar av bågarna, resten får jag väl vänja mig vid......
Undrar sen om Inga har nån idé om morgondagens matlåda?
Har varit och fått glasögonen åtgärdade och nu känns det mycket bättre, om det är tillräckligt får vi se den närmaste tiden. Annars blir det flera justeringsbesök hos Glasögonaffären för mera ändringar.
Inga blev sugen på revbensspjäll och tjatade till sig ett inköp av en paket sånt kött, så nu puttrar det på spisen..... 
Maken mötte jag "typ" i dörren, på utgång. Det var visst hemmamatch för"B-laget" på gång. 
 
Ny dag och dags för frukost......
 
.....och "shoppingrunda" i cafét.
 
Så började "föreställningen".....
 
...till vilken vi var inbjudna som "hedersgäster".....
 
....då vi gjort beställningen, kvällen innan.
 
....och här är det färdiga resultatet, för en av beställningarna.
 
Dekorationer på gräsmattan att beundra, då vi slutligen lämnade övernattningsstället.
 
Sen fick vi då "äntligen" födelsedagspresenten: Två nagellack var, ifall vi skulle spilla ett...(internt skämt)
 
På hemvägen fick vi en guidad tur i en av systrarnas barndomsbygd: Ölanda gård med kapell, där hon för övrigt blev döpt.
 
Sista anhalten för vår bil blev tomatskogen precis i utkanten av Skövde. Var dom goda, eller var dom goda?
Ett drygt kilo köpte jag iallafall. Hade med en bytta till jobbet och har mest småätit hela dagen. Dock passade det inte kontorshunden i smaken alls........
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0