Solnedgången......

.....i Fagersanna var igår kväll helt enastående färggrann. Himlen var chockrosa, näst intill lila i vissa skiftningar. Det var så pass iögonfallande att flera Facebook-vänner boende på orten, inte kunde låta bli utan dela med sig av foton de tagit.
Så ska också jag göra lite senare i bloggen, hoppas bara att kameran lyckats göra upplevelsen rättvisa.....
Solen gick även upp idag och lyser som bäst därutanför kontorsfönstret, men jag får vänta ett tag till innan jag fullt ut kan njuta av frisk luft.
Visst kan jag ta en promenad till postlådan, medan jag väntar på att gourmet-maten från Findus frysta sortiment blir färdig där i micron. Men någon längre vistelse i vackert väder blir det inte före fyra.
Jag och kontorshunden håller ställningarna delvis även idag, då chefen har begivit sig ut på uppdrag i omgivningarna.
Hemkommen blev det en skön stund på altanen med först korv i bröd och därefter kaffe med en hembakad bulle från frysen. Det blev det i sällskap med maken, som nu fått ordning på och lärt sig sin nya telefon. Jag ska också byta till en som "vi har på lager" Iphone 4 tror jag att det står på kartongen......
Men det får vänta tills efter semestern, orkar bara inte med ny teknik just nu. 
Dottern befinner sig i London med arbetet, framgick av ett inslag på Facebook om jobblunch. Ja jag hade också jobblunch. Åt alldeles själv i lunchrummet på jobbet. Visserligen hade jag publik, men den fick ligga utanför med tassarna på tröskeln. För så är reglerna.......för en kontorshund (iallafall denna).
Nu ska vi se om den spektakulära solnedgången från igår fastnade i min kamera, sen blir det teve.
Vad visar sig.......
 
Den omtalade och ivrigt fotograferade solnedgången igår, från min synvinkel......
 
Såhär ser det ut just nu, vid 18.30 den 10 september 2015.........
 
....och vid Strandstadens "hamninlopp" är det fiske på g........
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0