Balkongbetraktelser........

........blev det idag. Vi har inte gjort något alls egentligen, bara slappat, läst, stickat och tittat på gatulivet lite grann från ovan. 
Fick för mig vid middagstid att jag skulle starta en liten babytröja, stickad i ett stycke. Det har hållit mig sysselsatt. Jag är en god bit påväg, i stort sett bara ena framstycket kvar....
Först läste jag dock ut en bok jag haft med mig. Det var väldigt längesedan jag läste ut en hel bok, men den här engagerade så jag kom igenom hela. Köpte den på rean: Moyes, "Etthundra mil". Får nog stå kvar i lägenhetens bokhylla, en "donation" för vidare hyresgäster att läsa. Hade egentligen inte behövt ta med visade det sig, för det fanns en hel del härnere redan. Har tittat lite i Reselitteraturen om Nice med omgivningar, vi får se om jag kollar någon mer.
Maken tog resterna från gårdagens middag, men gick till affären och köpte en bit lax till den ensamma potatisen som var kvar i kylen, som jag fick. Han handlade i fiskdisken, full konversation på franska enligt egen utsago.
Kanske blir en cappuchino ute idag istället, för vi skippade utgång igårkväll.
 
Plötsligt mellan husen fick jag syn på Korsica-färjan, den har vi inte sett förut.....
 
....och här har den kommit en bit ut på Medelhavet.
 
Min middag:foliebakad lax.
 
Solen gjorde reflexer i gatuskyltarna.....
 
.....och den här mannen ger inte upp. Varje dag sen vi kom har han gått hela dan, mellan bilarna vid rödljuset med sin mugg. Men väldigt sällan får han något.
 
Ett tåg passerar.....
 
...och precis nedanför balkongen mynnar nån form av tunnel ut. Har dock inte lyckats komma på varifrån den startar....
 
...och så avslutar vi med ett plan, idag holländska KLM.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0