Fullt hus och ny arbetsvecka......

....är det åter igen. Morfar och två grabbar kom vid sextiden, efter att ha varit på ispremiär hos Västerås Hockey.
Maken hade köpt en supportertermos, lagom storlek som vi tänkt. Nu återstår att se om den håller värmen bara.
Mamma till grabbarna och de små barnen dök upp ungefär vid nio, så nu är det fullt hus igen.
Själv fick jag som vanligt åka till jobbet och "agera välkomstkommitté" åt återvändande chef efter fyra veckors semester. Det fanns en diger lunta för honom att bita i med allt möjligt som samlat sig.
Sen sa jag att det nu kändes som min tur att ta lite semester, från onsdag veckan ut för att hinna/orka träffa barnen lite mer. De stannar fram till helgen och pappa "Bobba" kommer troligen till veckoslutet efter en gjord arbetsvecka.
Fullt upp har det varit hela morronen, så inte förrän nu ser jag att det blåser ganska bra. Men solen hittar hit stundtals. I morse var det regn på hitvägen.
Och på Facebook kan vi läsa om att Jamie Oliver fått en son tydligen, men också att våra kulturvänner har fått en dotter. Grattis!
Har bunkrat mera mat under lunchrasten, kommer nog att gå åt med en tredubbling av hushållet.
Även Kontorshunden är åter i tjänst, men det blev bara potatisskal kvar till henne vid middagen, då portionen inte var så värst tilltagen. Men den vanliga smörgåsbiten vankades till frukost......
Hem och vila upp mig då, med att starta middag såsnart all mat är instuvad i skåp och lådor.
Kycklingen sköter sig själv i ugnen, medan jag ljuger lite. Snart drar maken och grabbarna på förberedelser till fotbollsmatch, sen går även dotter med små barn dit för att titta. Några äter före, andra äter efter.....
Sen ska jag hitta en lucka att se hur det gick i handbollen......
 
Datagenerationen in action.......
 
......här några till.
 
Men vad är nu detta för en "konstig" bäbis.......
 
.....den riktiga återfunnen, han bryr sig ännu inte om det där med data.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0