Inga tider att passa.......

.....förutom att börja jobbet då idag, eller har jag glömt nå't?
Nä tror inte det, men imorron får jag inte glömma att åka till Hjo på möte med systers personal. Ska vara ledig från jobbet några timmar på förmiddagen, men startar som vanligt. 
Och lönen finns på kontot, men då makens present till sig själv inte var/är gratis behöver jag inte bekymra mig om vart alla dessa pengar ska förvaras denna månad (hahaaa) eftersom vi har "blandad ekonomi". Dina utgifter är mina och tvärtom.....
Till lunchen blir det först tjänsteförrättning, inköp av diverse förnödenheter till kontoret. (Slapp inte nöjet att inhandla dasspapper jag heller visade det sig, men till andra användare än i hemmet.) Dessutom påfyllning av det alldeles oumbärligt nödvändiga kaffet, för att vi ska vakna till ordentligt varje morgon för en ny arbetsdag.
Mellan alla samtal och registreringsuppgifter kan jag även fortsatt följa och studera alla olika sorters småfåglar som besöker buskarna utanför fönstret.
Idag är det ljummet, nästan kvavt ute och plommonen ser nu mogna ut, så också snart vindruvorna (nästa vecka kanske). Äpplena får nog få ytterligare nån vecka innan dom är klara.
I alla händelser är det väldigt gott om frukt i år.
Räkningarna är betalda, makens "extravaganser" också, men fortfarande finns det pengar kvar av lönen. Bara en sån sak.......
Hittade en portion köttfärssås i frysen som får bli matlåda tillsammans med pastaskruvar. Till maken fann jag några fläskskivor där i kylan och vi får se vad han gör av dom: pannkaka eller bara steka......
Solen ligger på köksfönstret och det är dryga 30 grader, undrar bara hur lång tid det tar innan det blir åska.
Men det tar vi då och om, nu kaffe och teve tror jag.
 
En ung blåmes, månne?
 
Men sädesärlan ville hellre än gömma sig i busken, sola sig i glansen av en fin bil.
 
Inte så fint i trädet....men mycket. Var ute och kollade, de behöver nog helgen på sig för att bli helt klara.
 
Desto grannare var det i grannens äppelträd en bit bort. Ser väldigt inbjudande ut...... 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0