Second chance to second hand.....

.....blev det så småningom idag frampå eftermiddagen, för mig, dottern och de två minsta barnen.
Innan dess (strax efter en rejäl regnskur med visst åskmuller) gick morfar och grabbarna på Poke'mon-jakt tur och retur Ransbergs kyrka.
Då passade jag på att sy kjolen till lillasyster, av det tyg vi inhandlade i affären igår.
Lagom till att de sen återvände hade Inga färdigt "super-lunchen", vilken bestod av kokta ägg, bacon, stekt potatis och stuvad spenat. Rejäl fest alltså......
Då vi anlände till Hjo för andra dagen i rad på vår second hand-jakt, startade vi i den stora affären. Där hittade vi både det ena och det andra, så kundvagnen var alldeles full. När det var betalt och klart kände vi att en fika på torget var helt rätt.
Därefter hann vi precis med "den lilla" loppis-affären, innan stängningsdags.
Sen var det bara att återvända hem för att övertala morfar att starta grillen. Och kvällen avrundades med korv, innan iallafall jag bänkade mig till "Sommar med Ernst" på teven och strax kommer säkert en kopp kaffe från köket.......
 
Här är kjolen, som Ia testat hela dagen idag.......
 
Mor och dotter diskuterar lite, samtidigt som Ia även provar nystickade tubsockor.
 
Sådäääär kul i loppis-affären.......
 
......men man kan ju alltid prata med nån annan leksugen tjej på rätt avdelning.
 
Fika och lite data-games är aldrig fel....... här spelar hon "Nampa design".
 
Kom igen då.......
 
......nu tar vi oss an korven.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0