Uppdaterad......

......på ändringar om hemkomst för maken och besök av stockholmarna, fick jag lagom till dagens lunch-timma.
Inte så att de skulle komma tidigare, nej "ledighetskommittén" hade en massa annat för sig som tillkommit sedan förra planen.
Ikväll ska maken med Största storebror och kompis till honom gå på fotbollsmatch (Leicester-Barcelona) det visste jag ju redan, men det är lite "fuskigt" då jag värdesätter mera att kunnat ha fått sett Suarez in action. Spela fotboll menar jag nu, inte de andra hjärnsläppen med bit-attackerDock har han hållit sig lugn rätt länge nu med sånt.
Sen skulle det visst besökas Gröna Lund imorron och ett trappräcke i fritidshuset behövde komma på plats innan de landar på B&B Fagersanna. Maken kanske kom före helgen, men inte de andra.
Ja en annan får väl göra det bästa av tiden och starta med att roa sig i eftermiddag.....hos tandläkaren.
Rutinkontroll visserligen, men man kan aldrig veta om det medför överraskningar.....
Annars är det framlidne fars födelsedag (89 skulle han ha fyllt) och snart, snart har micron gjort sitt med dagens lunch-portion.
En sjal blev klar under gårdagskvällen, så också ett experiment med "tubsockor" till bäbis. Ser ut som vantar (haha) så funkar inte det ena så funkar kanske det andra.....
Vi får se när produkt-utprovare nummer två kommer på besök i nästa vecka.....
Nä tandläkaren hittade inga troll, närapå ingen tandsten heller, så fick godkänt ett år till. 
....och imorron blir det ost/baconkorv med stuvad blomkål i matlådan, sen kollar Inga och jag på OS-fotboll och barnmorskor.......
 
Här är makens bildbevis på fångsten, undrar om de åt den till middag?
 
Här är projektet neon-sjal slutfört......
 
....och i den skumma belysningen på köksbordet ligger bäbis-tub-sockorna alternativt vantar.
 
Smakade inte "skit"........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0