And here we go again........

......another Monday has arrived.
En måndag  med lite sol visade det sig frampå förmiddagen. Bara att tacka och ta emot då. Idag har jag gjort ett "turnéschema" i fyra kommuner åt en av chaufförerna inför onsdagen. "Hämta-lämna-byta" heter turnén och den återkommer varannan onsdag.
På "lunchen" ska jag inhandla kompletteringar till morgondagens fika, då vi får besök av några från en av faktureringsavdelningarna. Matlådan innehåller även idag samma meny som ätits av undertecknad sen i lördags (falukorv), men sen är den slut.
På hemvägen blir det en avstickare till Posten, med de paket som ska utrikes inför julen. Visade sig att det var sista dagen idag, för sådana som ska utanför Europa....
Dålig planering från min sida, är det kö tro?
Vid hemkomsten ska jag baka saffransbullar är det tänkt, varav några ska få följa med till fikat på jobbet.
Apropå bakning, så var det visst pepparkakor pågång i Stockholm igår, såg bildbevis på Facebook.....
Visst blev det dyrt att skicka "brevpaketen", men inte riktigt lika svindyrt som jag befarade. Alltid något!
Ingen kö var det heller på företagscenter.......
Nu är det dags att ta sig an bullarna, för degen har jäst färdigt. Hoppas bara nu att de blir både presentabla och ätbara, men det visar sig om en stund.......
 
Makens bildbevis.......
 
....publik hade de också.
 
Resultatet.....undrar om de redan är uppätna kanske.
 
Sålångt ser det bra ut.......
 
...men provsmakning återstår.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0