Inte direkt förväntansfull......

.....inför besöket på den potentiella "renoveringsavdelningen" under förmiddagen. Snarare är tanken att det känns som det kvittar, men ändå inte......
Då var det avklarat, den "efterlängtade" undersökningen och någon quick fix med garanti fanns ju inte att erbjuda. Vilket jag väl redan visste. Viss lokalmedicinering skulle provas några månader och därefter återbesök för beslut, om (enda möjliga kvarvarande) åtgärd, som i ca 50% av fallen, brukade bli bra......
Blev en korv till lunch, på språng tillbaka till jobbet några timmar. Sen tar vi nästa resa till Skövde för julbordet.
Inte så långt egentligen, om man jämför med dotterns man som fick åka till Piteå för sitt "jobb-julbord".
Jag avstår dock bowlingen då tanten har varit något mindre stel några dagar och det kan gärna få fortsätta så, utan att jag utsätter mig för risken att addera träningsvärk.
Kom på att det har ju faktiskt blivit ett omslag på vädret till varmare temperaturer, kanske har en del med det att göra också....
Nåväl det är fredag och god mat som man inte själv behöver laga till, på gång. Kunde allt vara sämre förutsättningar, så nu ser vi fram emot helgen.....
Sen har maken skärpt till sig och skickat lite bilder, på de minsta barnbarnen. (De stora har pappa-vecka).
Julbord på O'Leary's, Arena Skövde var riktigt gott och nu är jag mer än mätt. Det var tur jag sagt till om att hoppa bowlingen, för lite svårt att röra sig efter all mat. Hur nu de som åt dubbelt upp mot mig ska klara av det, visar sig. På måndag får jag säkert rapport. 
Som andra efterrätt får det bli IDOL-finalen (om inte strejk slår till) och sen toppar jag med inspelade "På spåret". Därefter om inte tidigare, lär jag nog sova gott. 
 
Igelstorpstomten i backspegeln...... från första resan för dagen till Skövde.
 
Nu börjar det bli fullt.......
 
Sett från Arena-parkeringen, ett träd på Nyströms kullar, översållat med lampor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0