Måndagsmys med dimma och dis......

....eller hur man nu ska försöka peppa sig för att ta hand om denna dag.
Lite ironisk headline som synes, för inte är det mysigt med vare sig måndag, dimma eller dis. Speciellt inte i kombination med mörker, vilket såhär års alltid är förutsättningen vid färden till jobbet.
Idag har det dessutom varit lite extra rörigt under förmiddagen: "One of thoose days" om man uttrycker det på internationellt vis.
Nej jag har inte fått en massa skäll idag, men det kan ändå vara lite bökigt när allting samlar sig på en och samma gång. Då man får ringa tre gånger på en kvart, till samma bil med olika ärenden.
Men det tuffar på........ och timmarna försvinner fortare mot lunch. "Always look on the bright side of life" var det visst nå'n som sjöng......
Av veckans första arbetsdag är det bara några få timmar kvar nu och nedräkningen till gästernas ankomst, samt julen därefter, har börjat på riktigt. Logistik-planeringen också........
Struldagen fortsatte efter lunch. Även om det mesta strulet (tankningsproblem för bilarna) inte rörde mig, annat än några extra telefonsamtal.....
På hemvägen tittade jag in hos först Förr&Nu, där det blev lite småsaker och sen ut på landet till Sörgårdens Inredning&Loppis på lerig, hal väg. Det gick dock bra både dit och hem, samt en hyacint rikare blev jag i utbyte mot några mynt.
Hemma hade maken klarat av jul-städningen och höll på att laga en fönsterlampa. Imorron ska han hämta (läs köpa) lasthållare till bilen och ta vägen om "skogen" för en försenad adventsgran.
Inga sitter här bredvid och funderar, om hon ska hitta på något lätt till lunchlådan imorron. Eller skita i det.....
Men de frysta fyrkantiga lådorna, blir så tråkiga flera dagar i rad. Lite bacon och nå't kanske kan orkas med, medan vi väntar ut den arbetande tvättmaskinen. 
Klockan 21.00 är det sen derby i Liverpool, får hoppas jag inte somnar mitt i matchen bara.
 
Fjärde advent, firade jag i fåtöljen igår kväll.....
 
....med utsikt över vårt bidrag till julklappshysterin. Vi är klara men, det kommer ju mera........
 
Julstämning.....mitt ute på landet.......Sörgårdens
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0