Nu vänder det.....

......och blir ljusare igen. På tiden tycker jag och ganska säkert håller de flesta med mig. Kom till jobbet i morse och chefen berättade att han var 5 meter ifrån att smälla med en älg igår vid halv fem då han åkte hem. En annan bil i andra färdriktningen fick ta den smällen istället. Då han stannade för att hjälpa till, kunde han ändå konstatera att personerna i bilen klarat sig bra, men som sagt inte bilen.....eller älgen.
Ja det är mycket vilt ute på vägarna. I måndags då jag åkte hem sprang först en räv över vägen ett femtiotal meter framför bilen och en kilometer senare hoppade en hare runt i ljuskäglan. Man får vara glad varenda gång man klarar att inte krocka med djuren och mörkret är en extra besvärlig faktor i sammanhanget.
Fick besök av tomten igår, hen tittade in på en kopp kaffe och byte av julklapp. Men till själva julafton verkar det lite segt att få tag på en ledig tomte till klanen Bergs sammankomst.
Men det har nog löst sig till slut iallafall. Hen hade en lucka.....
Idag blir det lunch på lokal, chefen(företaget) bjuder. Min "gamla" arbetsplats (för en kort period) Inredia, ska besökas för måltiden.
Och då jag kommer hem, ska huset vara fullt av barnbarn med föräldrar.
Vilket det var..........
 
Tomten på besök........
 
......med julklappar.
 
....och medan jag ljuger spelar Ia Kina-schack.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0