Tekniktest......

.....blev jag utsatt för vid jobbstarten i morse. Allt funkade som vanligt då jag startade upp, men plötsligt "hoppade allt ur igen". Då chefen fanns på plats behövde jag inte slita på mina egna grå celler, utan startade om datorn, efter förslag från honom.
Hade antagligen kommit på det själv också, men alltid skönt med back up. Speciellt i arla morgonstund innan hjärnkontoret fått sitt tänkarkaffe.
Kan just undra vad maken är ute på för äventyr däruppe i huvudstaden. Igår satt han (enligt egen utsago) på Kungliga Biblioteket och "jobbade". Kommer lite dåligt med barnbarnsbilder tycker jag nog i alla fall, där får det bli lite skärpning.
Annars sitter jag här på lunchen, (fortfarande med samma gråmulna väder utanför) och tittar på en väldigt smutsig bil. Undrar vems den kan vara....... ah det är ju makens, kom jag på!
Denna väldigt smutsiga bil ska transportera mig till Hjo efter arbetsdagens slut, för ett besök hos syster.
Ett eller annat besök på second hand, samt Hem&Hobby kan jag nog också klämma in utan problem.
Men först får vi se vad eftermiddagen bjuder på av kundsamtal. Under förmiddagen hade jag i alla fall samtal från en i kategorin "dum på riktigt". De är ganska få, men rätt som det är kommer det ett.....men idag hela två stycken!
Snabbrunda i affärerna och sen en korv med prisat mos (av en jobbarkompis), var väl sådär tyckte jag.
Fika hos syster och en stunds prat. Maken hann att ringa från Stockholm också, kommer inte hem förrän efter helgen, lät han meddela. Ia som han var barnvakt åt ville inte prata......
Då jag kom hem sa Inga, att sätt dig du så fixar jag matlådan tills imorron. Det var väl snällt.
Nu kolla lottot och sen böndernas bravader......
 
Gårdagens second hand-fynd, tänkte Ia kunde ha att leka med för det är lite småskavanker.
 
Smutsig bil......
 
Korv & mos (blev en hel del mos "över".......)
 
Ingas meny.....
 
Hittade en bonad idag....även den med tanke på Ia och visan de övade på i filmen jag lade upp för ett tag sen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0