Tisdagstrubbel......

....eller kanske inte direkt trubbel, men en hel del att göra på jobbet. Så pass att det inte hanns med någon frukost förrän vid elvatiden och det är ganska sent faktiskt.
Telefonen har haft sina "anfall" typ alla på en gång och utifrån det, många bollar i luften med ärenden att hålla ordning på så att alla ändringar kommer på plats och fungerar framöver.
Känns som att jag inte helt hundra kan garantera kvalitén....just nu i alla fall.
Sen är det jakten på en ledig tomte som måste sluta i napp och att få till en fika med kompisen innan julhysterin tar över alldeles.
Men tror att min plan är på god väg att falla på plats..... med åtminstone fikastunden.
Väntar fortfarande på definitivt svar från "Tomtefamiljen" om besök kan räknas med, till Fagersanna-Bergs på julafton. Har inte gett upp hoppet riktigt än. Men det visade sig att sökandet får fortsätta ett tag till....
Annars var det väldigt "nice" att Liverpool vann derby-matchen igår och det var så spännande att jag höll mig vaken. Vilket i och för sig fick följder för sänggåendet, det drogs ut på till strax innan tolvslaget. Ja ack så komplicerat det är att hitta sängen på kvällen. Däremot när morgonen gryr och man verkligen har installerat sig i nämnda möbel, då ska man tvingas till uppbrott. Inte rättvist tycker jag......
Men världen är ju långtifrån vare sig god eller rättvis, som vi dagligen får rapporter om. Nu senast ifrån Berlin och Ankara, men också sen "urminnes tider tillbaka" i många andra hörn. Dock med den skillnaden att dessa inte ligger så nära geografiskt, att det känns lika påtagligt.
Bara "lite krafs" fanns det, som följde med hem från second hand idag. Men i postlådan (bland alla julkorten) låg min Tradera-inropade engelska snögubbe-mugg för nio riksdaler. Sen att portot var betydligt dyrare kan vi bortse ifrån, för då kom den bara upp i normalpris...... 
Höll ju på att glömma: Fick en julklapp från företaget idag också. Jag får själv klicka in på en sida och välja pryl. Har allt tjuvtittat lite.........
 
Fagersannas egen kommunala ljusdekoration......
 
....och här den omtalade muggen.
 
En julklapp till, är redo att flytta idag.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0