Tomt........

....i stryk-korgen är det nu och nej jag har inte bara hällt ur innehållet och gömt undan. Det är struket, klart och inhängt i garderoberna, samt på plats i kistan för dukar.
Men vi får investera i en ny strykbräda, för den tog stryk av all överbelastning..... 
Alldeles ostadig och utarbetad är den, precis som både Inga och jag efter den stora arbetsinsatsen.
Tomt är det även på kontoret, sånär som på mig då förstås. Chefen är ute på fältet hela dagen idag och ingen kontorshund heller då förstås.
Alla goda ting är ju tre (hahaha) och tomt är det också på personer som kan stöka till i huset därhemma, då jag är på jobbet. Maken roar sig vidare i huvudstaden ett tag till och får troligen hämtas vid tåget på måndag kväll.
Så är tydligen planen i alla fall.
Och vidare plan var dessutom uttalad innan han for, att då han kommer hem får han julstäda! Kan det vara därför han dröjer......
Själv ska jag efter jobbet idag "korta barret på skulten" och imorron återstår ett besök på remissinstans Skaraborgs sjukhus, för bedömning av renoveringsmöjlighet i tant-region. Bara en massa nöjen.....
Ja nöje på riktigt får vi väl ändå anse att julbord och bowling med jobbet imorron kväll är. Får se vad dagsformen tillåter bara......
 
Här följer lite mer juldekorationer.....(morfars blå vridna ljusstakar i bakgrunden)
 
Bordet i vardagsrummet......
 
"Morfarsbordet" vid min fåtölj.....
 
På hyllan bredvid teven, med morfarslyktan centralt.
 
En väldigt tom stryk-korg och må den så förbli........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0