Sista da'n för denna gång....

.....och då lyser solen med sin frånvaro, molnigt och blåsigt....men varmt. Det är 22 grader i skuggan iallafall.
Mitt ressällskap och den andra kompisen drog ner till stranden ändå för att chansa på lite solglimtar, ligga i sanden och lyssna på havet.
Själv kände jag mera för att plocka lite med packning, sticka, titta på vågorna och lyssna på vågbruset häruppifrån nian. Bra torkväder för duschhandduken är det också.
Har börjat städa av lite, resten tar vi ikväll när norrmannen varit här och återhämtat hyrbilen. Då kommer vi inte så långt, förrän kompisen anländer med sin hyrbil och hämtar oss i arla morgonstunden för transport till flyget.
Tills dess har vi gångavstånd till det mesta vi skulle kunna tänkas vilja ha i matväg. Dock misstänker jag att vi inte kommer vara särskilt hungriga efter besöket på Mandarin kinarestaurang.
Vad vi nu hoppas på är att allt vårt gemensamma bagage går in i hennes hyrbil (modell mindre), annars ligger vi lite risigt till så att säga.......
Här följer några bilder "som blivit över" från tidigare i veckan.
 
Fina blommor hos kompisen som bor härnere på vintern...
 
Vi hjälps åt att plocka upp det som gått sönder i blåsten, medan vi shoppade och frös på marknaden.
 
Ett olivträd inne på Habaneras köpcenter.
 
Min mat wokas på "Woken".......
 
....och en påbörjads solnedgång, sedd från balkongen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0