Sol, strand, stickning, semla och shopping......

....har vi ägnat oss åt idag. Ressällskapet gick en morronpromenad, men mitt knä och en ond häl tillåter inte några "sträckor i onödan" så jag får spara mig till det mest väsentliga (se rubriken). 
Efter frukost tog vi bilen och åkte några få mil norröver, ner till den "oändliga sandstranden" som startar vid La Mata och fortsätter "forever". Vi hittade ett café och tog en fika i solen, innan vi gick tillbaka till bilen och hämtade våra sittdon för stranden och min stickning.
Sen satt vi en stund och lyssnade på vågorna, jag stickade några varv på tröjan och filmade lite av havet. Rätt som det var ringde telefonen och från andra ändan av linjen frågades om vi ville komma på fika med semla (var visst rätt dag idag) och sånt tackar man väl inte nej till.
Först skulle vi dock ta en liten tur inåt landet och hitta ett ställe att grunda med lunch på. Halvvägs tillbaka hem (vid samma sandstrand) i Guardamar fann vi mat. Efter den hittade vi också glass som absolut behövde köpas till efterrätt. Jag menar så vi hann med det, innan vi skulle eftermiddagsfika.
Blev sittande i solen....igen, smaskade i oss semlor och lapade mer sol.
Ytterligare ett beslut blev taget där och då, vi skulle åka till Habaneras köpcenter på hemvägen (för det var ju så nära) och kanske fanns det mer fynd att göra där. I de flesta butiker är det stora reor (rebajas) och alltid slinker det med något, så en hel del framtida presenter har det faktiskt blivit........
Lever på hoppet att allting ska få plats i väskorna. Imorron väntar favo-marknaden: La Mata.
Några varv till på tröjan nu bara, innan sängen får sällskap....... 
 
Hallå där! nu får du flytta på dig för tanterna ska ut för att sola, shoppa och äta.....
 
Där borta skymtar Santa Porla........
 
....och här sitter vi och fikar.
 
Några bestämde sig för att ta en ridtur på stranden i det vackra vädret.....
 
...andra byggde sandslott och......
 
....vissa sitter och väntar......på vad? Solbränna kanske.......
 
Lite lunch tackade vi inte nej till......
 
....men dessa hoppade vi över.....
 
.....till förmån för glass och sist men inte minst dessa.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0