Syster fyller år......

.....och dit åker vi framåt kvällningen. Men först var det vanlig arbetsdag eller rättare sagt fredag, vilket inte gör ont ett endaste dugg.
Men om torsdagen var ganska lugn och "snål" på arbetsuppgifter, så har fredagen varit det motsatta. Fick äntligen lite leveranser av ändringsblanketter från våra samarbetspartner och hela förmiddagen gick åt till att uppdatera registret och förmedla allt till bilarna (via uppdragskartor) och med mail till faktureringen.
 Nu till lunch fick jag nöja mig med en bit fläskfilé och lite klyftpotatis, för Inga sa ifrån att hon inte tänkte ägna kvällen åt någon större matlagning igår. På söndag om du har tur, besvarade hon min försiktiga förfrågan om revbensspjäll.
Efter denna måltid blev det en kompletteringsrunda inför lördagens mat-sammankomst med våra gäster. kulturvännerna. Jag hittade ingen kavring som tänkt, frågade en butiksanställd och det var då tomt på just den hyllan. Men en annan kund som hört min fråga och precis tagit den sista, gav den till mig och önskade trevlig helg.
Nu återstår att se vad Inga är på för humör då vi kommer från syster, om hon orkar med att baka den tänkta toscatårtan.
Resten får jag nog fixa helt på egen hand under lördagsförmiddagen, men då har jag ju å andra sidan inga problem med vad jag ska företa mig på min fria dag. Sen ser jag fram emot besöket dessutom.
Den andra försändelsen hade kommit i lådan idag, så då är alla paketen påplats och paketerade, bara att åka alltså. Men räknade ut att jag skulle hinna klart toscatårtan (till morgondagen innan vi behövde åka), men ugnen "sölar" och tar extra tid på sig. Den var inte färdig efter de 20 minuter som (receptet sa) för att lägga på glasyren, så vi får se hur schemat håller. Blir kanske något försenad avfärd nu då....
Kunde lika gärna sätta tvättmaskinen i arbete då jag ändå måste vänta ut kakan. Så jag har sysselsättning med hängning såfort vi kommer tillbaka. Var inget på teve att se förrän Skavlan tyckte jag, nyheterna undantaget då bara.
 
Få se nu om dom har köpt "rätt saker"........
 
Korv med bröd........och sen tårta!
 
Min "del av kakan" till en kopp kaffe.
 
.......och imorron tar vi en annan kaka.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0