Mera garn.....

.....kommer jag att inhandla idag. Sånna Mohair har öppet ikväll och jag ska ta den omvägen hem för att köpa garn till en ny tröja till mig själv. Har några idéer i huv'et, vi får se vilken som vinner. Det beror nog ganska mycket på vilken färg och garn jag faller för.....
Kommer säkert att bli lite mer än bara till denna framtida tröja också, om jag känner mig själv rätt.
Imorse blåste det rejält, stolar och bord hade förflyttat sig runt på gårdsplan och altan. Ratten i bilen krävde också ett fast handlag för att inte "flippa ur", men till jobbet kom jag.
Här fick jag besök av en icke önskvärd "gäst" en timma in på arbetsdagen, miss Migrän. Har försökt mota Olle i grind, med några vita piller, men går väl sådär......
Vi får se om lite fisk till lunch hjälper, annars är det väl bara att "härda ut" tills hemgång. Men en garnköparresa finns ju att ta till som läkemedel, så det ska nog ordna sig. Man får ju försöka vara optimist i alla fall.....
Jodå, det har väl rättat sig till någorlunda i knoppen och denna gången sprang en räv över vägen i skymningen därute på landet. Förra gången var det ett rådjur på vift. Man får passa sig och köra försiktigt.
Maken var "försvunnen" (på promenad) när jag kom hem, men nu har jag laddat matlådan till imorron med pannkaka och smakat en bit dessutom.
Tvättmaskinen åkte på tjänstgöring och strax landar väl undertecknad i fåtöljen tillsammans med de 26 nystan garn som fick den stora lyckan att flytta till Fagersanna. Och vilken tur att jag hade swish att betala med, då kortmaskinen strejkade.....
Nu återstår urvalet.....vilka som dessutom får åka på semester med mig.
Sen var jag en snabbis hos Katarina på torget och investerade i ett halvdussin Sloggitrosor, samt en tunn tunika i ren bomull, på rea. Fattigare på pengar, men rikare på "livets basvaror" anser jag mig ha blivit.
 
Få se nu vad hon ska ha, tio såna, två såna, sex mörkblå osv. för lagerföringen.......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0