Nästa.......

.....på "tur" i huset att vara förkyld. Maken skulle tillbringat helgen i sporthallen, men snorar istället i sin fåtölj vid datorn.
Ja man ska ju dela med sig här i världen, men vissa saker vore väldigt bra om man egoistiskt kunde behålla för sig själv. Så inte fallet denna gång med förkylningen alltså.
Hade tänkt ta en "roadtrip" till Hjo, men fick bli ett telefonsamtal och mail istället till syster för kände att jag vill nog inte flänga runt idag. Om en halvtimma startar matchen Norwich-Liverpool och innan dess ska det skalas räkor, för beslutade mig för en räkpaj till middag idag.
Inte lika kallt längre heller, men termometern har inte hunnit över - strecket än utan har stannat på -1. Ett fall framåt är det hursomhelst..... 
Dags att önska kompisen med make skön resa söderöver och börja nedräkning tills vi åker kanske?
Har plockat fram resväskorna och kollat måttet på handbagaget, samt börjat fylla dom så smått. Detta för att kunna plocka bort och lägga till i lugn och ro, vilket ger mig mindre resfeber än då man står sista kvällen och velar.
Sen var det en lite väl spännande match för Liverpool tidigare i eftermiddags. Men när slutsignalen slutligen ljöd, stod de segrande med 5-4.
En del förberedelser inför den årliga redovisningen av god man-uppdraget har jag också ägnat mig åt, ordna papper är ju alltid så spännande och kul (not!)
Nu äter jag upp sista räkpajs-biten som kvällsmat. Favorit i repris kanske man skulle kunna kalla menyn och den är god kall också.....
Sen var det väl handboll igen, eller har jag blandat ihop det?
 
Det var inget fel på fredagsmyset igår (den första för säsongen).....
 
......inte kvällsmaten heller: vegetarisk spagettisås i frysen blev till tomat och grönsakssoppa med vitlöksbröd och ädelost-röra till.
 
Sen avslutade jag den lite större sjalen och den blev väl godkänd, men ska göra en annan variant nästa gång (som "poppade upp" i huvudet i eftermiddag). Blir väl ett Spanienprojekt......
 
Över sjön passerade ett sportflygplan vid middagstid.....
 
....och här är bildbevis på räkpajen....men den är slut nu.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0