Shopping-turné och "jobba ikapp".....

Vaknade i precis lagom tid, runt nio och klev upp för att först äta lite frukost, sen bar det iväg. 
Köpte knappar på Fagersannaloppisen och en tavla (som jag kollat in sen förut) med nu något reducerat pris. Den sistnämnda ska till jobbet, vilket också en del av de loppisfynd jag gjorde i både Tibro och Hjo ska.
Sen var det mitt årliga julklappspresentkort på Hem&Hobby, som behövde omvandlas till varor ansåg jag.
Seat Ibiza, som vår leasingbil heter, tog mig både dit och hem på ett godkänt sätt.
Bara att ta sig an rödspättan och potatismoset, såsnart jag ställt av alla kassar. De fick bli underhållning lite senare.
De flesta tomtarna fick igår eftermiddag förflytta sig till garderoben och resterande gardiners tur blev det efter middagen idag. Nu är det bara julgranen i glashuset kvar, men det får bli när temperaturen dalar lite.
Har nu framför "uppvärmningsmatcher" från England gjort klart ugglan och monterat knapparna på koftan, så nu får de snart ut och fara för produktprovning.
En klibbig snuva ha också kommit smygande, vi får se vart det tar vägen.....
Ikväll startar handbolls-EM herrar, match klockan åtta och imorron "smäller det" Liverpool-Manchester United klockan tre. Nu får jag försöka kurera bort den eländiga snuvan.......börjar med kaffe.
 
 
Påväg till Hjo i fint väder......
 
Hemma igen och nu ligger isen på hela sjön, då "kryper dom fram" skridskoåkarna och andra med spark.
 
Äntligen middag.....
 
...och slutligen, hittade jag en tillräckligt stor och hög kruka till mitt "stora" citronträd.
 
Nu är vi färdiga för att åka.......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser bra ut om det där är provobjekten till Ia? 😃

2016-01-17 @ 09:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0